Тягни
Грай знову
З вокзалу Лотта одразу потрапляє в фестивальну процесію. В різних колонах рухаються непмани, архітектори, робочі, митці. Все виглядає піднесено і захопливо. Вона йде по місту, а по боках вулиць бачить зразки українського конструктивізму. Ця архітектурна виставка течій, напрямів, шкіл, творчих об’єднань маніфестує плюралізм і різноманіття України 1920-х років.
Тягни
Грай знову

Колона клерків та інших «білих комірців» інтенсивно рухається з однієї офісної будівлі в Урядовому центрі Харкова в іншу. Лотта вливається у потік архітекторів, який прямує до Будинку проєктів.

Будинок проєктів символізує вже інший етап розвитку української архітектури на противагу Держпрому ― період першої п'ятирічки, коли відбувається укрупнення і централізації проєктної сфери, організація «гігантів» проектної справи ― проєктних інститутів по аналогії з американськими багатотисячними проєктними бюро.

Тягни
Грай знову

Підготувавши креслення для будівництва, Лотта везе їх на ошатному трамваї в місто- супутник Харкова ― Соцмісто “Новий Харків” ― поселення при Харківському тракторному заводі.

На підході до ХТЗ вона приєднується до колони робітників та іноземних спеціалістів, які так само як і вона прибули до Харкова як до “українського Чикаго”.

Тягни
Грай знову
З заводу рухається колона похмурих, змучених після трудового дня робочих, монотонно, похнюпивши голову. В СРСР не все так гладко зі становищем трудящих і пролетаріат не виглядає домінуючим, привілейованим класом.
Тягни
Грай знову
Тягни
Грай знову
Спустілий Харків наповнений лежачими голодуючими. Лотта разом з іншими працівниками системи біжить на роботу центром міста. Сірі, пригнічені, ворожі, містяни наче перетворилися на однакових штампованих муляжів.
Тягни
Грай знову
На виході з Будинку проєктів, Лотта потрапляє на інший парад ― воєнний. Суворі рівні колони військових і НКВДистів. Апофеоз макабричного маршу серед спустілого мертвого міста. Трактори перетворюються в танки. Мілітаристи замість транспарантів несуть соцреалістичні будівлі, класичні архітектурні деталі, портрети Сталіна, серпи з молотами. Архітектура відображає політичні зміни ― соцреалізм пануючий і єдиноможливий жанр в тоталітарному Союзі Сталіна. Передчуття війни.
Тягни
Грай знову
Тим часом військовий марш перетворюється в похоронну процесію. Процесія рухається по вулиці Сумській в ліс, який клином входить в місто ― місце, де відбувалися масові розстріли НКВД під час сталінських репресій.
Тягни
Грай знову
Грай
Зупини
Без
звуку
1
2
3
4
5
6
7
8
9